aja baja busschaufförer!

idag hade jag sovmorgon till kvart i tolv. helt underbart! egentligen skulle jag börja 10.15 med språk, men efter att slumrat till vid datorn igår och vaknat såg jag att malin hade skrivit att spanskan var inställd. hurra! ställde om klockan sisådär två timmar :) så är man pigg och glad. första timmen såg vi på troja på svenskan. sedan när det var en kvart kvar av filmen, stängde min lärare av den helt abrupt. vi alla bara "hallå? ska vi inte se klart den?" och hon bara "Nä, nu har vi sett så pass mycket av den att vi kan göra en lektion utav det, vill ni se klart den föreslår jag en tjej&killkväll". haha dumma lärare seriöst. utnyttja sin makt. missade fotografisk bild för vi skulle till nicolai och se på världens tråkigaste teater(!!)

sedan stod jag och väntade på bussen vid lassarettet. ett "äldre" par stod också där och de såg ganska sunkiga ut. mannen liknade en uteliggare, hårig, utmärkande&luktande kläder, bärandes på kassar.. så kom buss 3, och därefter kom min buss 220.. 3an stannar vid hållplatsen, men åker lika snabbt igen. paret blir upprörda över att han inte släppt på dem och jag går på min buss. bussen är som vanligt fullsmockad och jag hamnar på en plats långt fram nära busschauffören.. när alla då har gått på stiger mannen fram till chauffören och frågar "går den här bussen till stattena?" vilket den självklart gör! det är den första stationen bussen sedan ska passera. men busschauffören svarar "nej!" och mannen stiger då av. jag gapar häpet mot busschauffören och han vänder sig om antagligen för att se om några hörde/reagerade. så han tittade på mig lite menande som "men hallå? vi kan ju inte ta ombord honom?" och sen körde han. jävla idiot alltså. behandla folk sådär. förhoppningsvis blev inte mannen lidande den här gången. "de han inte vet har han ingen skada av"..... men ajabaja, vissa chauffören borde inte få jobba!!

nu ska jag göra te och krypa till kojs. yes, redan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0