budgetshopping

hej och hå! :)

idag började min dag med samhällskunskap klockan 13.05. mmm sovmorgon om något :) hade världens roligaste lektion. vi fortsatte med landet majaica. nu hade landets diktator dött och partierna trätt fram från "underjorden" också hade vi olika partier x antal platser i regeringen. så nu skulle vi försöka sammarbeta med ett annat parti för att bilda en majoritetsregering. men ingen ville sammarbeta med oss :( delvis för att vi hade kommunistiska "marxist-leninistiska" tankar och mest eftersom vi endast hade 6 platser i riksdagen :P så vi blev uteslutna trots att jag mutade väldigt mycket. Socialliberalerna och Nyliberalerna bildade majoritetsregering och vi andra partierna blev tidningar. vi skulle skriva allt negativt vi kunde om den nya majoritetsregeringen och det var så JÄVLA kul alltså:D vi fick då intervjua den nya regeringen, eller ja, sitta med när de skrev den nya regeringsförklaringen. sedan skrev vi då en massa tidningsrubriker och försökte störta den nya regeringen. hahahahaha. åååh underbar lektion :)

efter skolan gick jag och lovis ner till stan, fixade lite med banken, drack lite kaffe på EH och budgetshoppade. ja mina vänner, det var riktigt roligt.. visst, jag väntar fortfarande på att jag kan köpa den snygga stickade tigertröjan och den blåa farfarströjan från marc by marc jacobs. men jag ska vänta tills vi kommer till stockholm :) så idag budgetshoppade jag. en svart stickad kofta, ett halsband och mysiga vantar. MIIHOOO :)

kom sedan hem vid halv 6 och gick med hundarna till affären där jag handlade lite inför kvällsmaten. och nu lagar jag mat för fullt :) egna pannbiffar, det du :) nästan så att min bror vill sluta vara vegetarian (det var han själv som sa det, inte min egoism som talar) :)

nu ska jag fortsätta med det, sedan blir det städning utav mitt rum och läxläsning. puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0