livet

Det hela flyter på tycker jag. Jag tvingas gå upp alltför tidigt dag för att ta bussen in till skolan. Även fast klockan ringer och jag vet att jag måste gå upp för att hinna med bussen, överväger jag alltid att skita i det. Vilket resulterar i att jag försover jag 2 till 3 ggr i veckan. Frånvaro lär bli hög endast pga det. Skärpning! Från och med nu ska jag hoppa upp ur sängen när klockan plingar, in i duschen, koka en kopp kaffe och sen gå till bussen med raska steg, lurar i öronen och en termoskopp med kaffe i handen. Då kan det nog gå någorlunda. Det är bara själva grejen med att gå upp ur sängen som grämer.

Igår festade jag till det med gamla skolkamrater. Det hela var superskoj tills vi skulle till bussen för att åka till kulturnatten och lyssna på band och mysa hela natten. Jag borde seriöst övervägt att gå hem innan dess. Det gäller även min vän som skulle sova här. Men nope, det blev inte så och det fick vi sota för. Hemska tanke. Orkar inte ens dra upp något utav det.

Ikväll ska jag på bio med mamma och mormor. Vi ska se mamma mia! Min mamma&pappa hade sett den när de var i Stockholm och mamma tyckte att den var så bra, att hon ringde hem sent på natten, glad i hågen och utbrast att den måste vi bara se. Aja, visst. Jag betalar ju inte så :) Gratis bio med mina favoriter tackar jag inte nej till.

Förövrigt så är det bara 2 veckor tills jag&therese ska passa mormor&morfars hus. Det ska bli superduperkul. Gå upp tidigt på morgonen, bada bubbelbad (en&en) sen äta en gemensam frukost för att sedan gå till bussen. Sen lider man sig igenom en skoldag och efter det åker vi hem tillsammans. Lagar mat tillsammans, hyr en film och bara chillar och dillar. Kvällarna ska förstås avnjutas i utomhustunnan med en kall lemonad, som min mormor&morfar kallar det.

Nu måste jag skutta upp ur sängen och in i duschen. Ska ta ut voffsingarna på promenad. Påtal om något helt annat så tjatar min mamma på min pappa om att hon vill flytta till stockholm. Hellyeh, säger jag. Köp en lägenhet till mig i Helsingborg så kan ni flytta till Stockholm :) Så kommer jag sådär en gång i månaden och shoppar. Men då blir det ett hundproblem. Mamma vill inte att våra gullungar, läs hundarna, ska bo mitt i storstaden när de är vana vid gröna slätter och åkrar. Tänkte att jag kunde ta hand om dem om jag bor kvar här isåfall. Men nä, jag ska ju skaffa mig en egen liten vovve inom sin tid. En fluffig liten dvärgspets. Jatack..

Hej och Hå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0